Ahad, 19 Ogos 2012

Eid Mubarak Sa'ied !

Bismillah , Alhamdulillah...

Bersyukur kepada-Nya kerana kita dapat menjalani ibadah puasa tahun ni selama 29 hari . Alhamdulillah... Hari ini , bertarikhkan 19 0gos bersamaan 1 Syawal seluruh umat Islam akan menyambut hari kemenangan mereka iaitu hari raya setelah berhempas pulas mengikat perut . *Yeay , yeayyy !!! Firecrackers here and there , so colourful this world . *Although it were night .

Tahun ni ana rasa tak semangat langsung nak raya . Atas sebab :
-Tak puas tarawih .
-Tak puas Ifthar dengan keluarga
-Takut-takut ini jadi Ramadhan terakhir
Ana takde perasaan bila tengok semua kawan-kawan facebook post pasal hari raya . Entah , perasaan mana pulak yang cuba menceroboh . Selalunya , tahun-tahun lain analah yang paling mangat nak raya . Semua barang dah siap . Pack baju dah siap . Tapi , tahun ni , kasut tak beli (err , perlu ke...) , kaki pun belum jejak kampung lagi . *Wahai manusia , dimana dirimu yang sebenar . Adakah masih tertinggal di asrama ...:p

Ok , rasanya entri ni tak macam entri tahun lepas yang berjela-jela panjangnya . Cuma , di kesempatan ini , ana ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri , Maaf Zahir & Batin . Taqabbalallahu minna wa minkum . Semoga kita dijemput kembali pada Ramadhan yang akan datang dan dapat bertemu dengan Lailatul Qadr . #Ustaz ana pesan , pastikan kita dapat satu lailatul Qadr sebelum meninggal dunia ... Oleh itu , kita haruslah berusaha mencarinya ....

Korang tau tak , Lailatul Qadr tahun ni bila ? Ustaz ana cakap berlaku pada malam yang ke-27 . Tok guru beliau kata memang ada tanda-tandanya . Ana rasa gembira sangat sebab malam tu , ana berjema'ah jalan kaki pergi masjid untuk qiam pukul 4.00 pagi . Alhamdulillah...:D
Wassalam...

Tiada ulasan: